Artrita reumatoida: cum o recunoastem din timp

Lipsa somnului și dureri articulare

Cum previi insomnia Specialistii in somn si cercetatorii considera ca 7 ore de somn sunt suficiente unui adult pentru ca acesta sa se mentina sanatos. Probabil ai observat, din propria experienta, ca dupa o noapte de somn performantele tale se imbunatatesc, esti mai energic, lucrezi mai bine si cu mai mult chef.

Acest lucru se intampla lipsa somnului și dureri articulare ca in timpul somnului o parte a creierului tau este foarte ocupat sa actualizeze informatiile, sa formeze conexiuni si asocieri noi. Asa se explica de ce, dupa o noapte de somn bun, poti lua decizii mai bune sau identifici solutii pe care inainte nu le vedeai. Lipsa somnului in schimb are efecte dintre cele mai lipsa somnului și dureri articulare.

Aceasta tulburare iti mentine corpul intr-o stare sporita de alerta, ceea ce afecteaza imunitatea organismului, favorizeaza aparitia de boli cardiovasculare, tulburari neuro-cognitive, o rata crescuta a mortalitatii. Ce este insomnia Insomnia reprezinta incapacitatea de a dormi atat cat este necesar pentru ca a doua zi sa te simti odihnit si relaxat.

Dureri articulare cu lipsa somnului. Навигация по записям

Insomnia nu se poate defini printr-un numar de ore de somn, pentru simplul motiv ca fiecare dintre noi are nevoie de o anumita perioada de odihnă in functie de varsta, activitate. Insomnia accidentala nu este periculoasa pentru sanatate, pentru ca organismul se poate reface relativ usor dupa o noapte de nesomn.

Adevarata provocare o reprezinta noptile de nesomn acumulate. Mai mult decat atat, insomnia nu inseamna doar incapacitatea de a adormi, tot despre insomnie vorbim si atunci cand petreci ore pe noapte in pat dar esti obosit in cursul zilei, dar lipsa somnului și dureri articulare atunci cand te trezesti in cursul noptii si nu mai poti adormi, sau adormi foarte greu.

Toate aceste cazuri reprezinta de fapt tulburari de somn si iti afecteaza sanatatea mai mult decat iti poti imagina. De cat somn avem nevoie? Necesarul de somn difera de la individ la individ, varsta fiind cel mai important criteriu de departajare. Chiar si asa, este greu pentru cercetatori sa stabileasca un anumit numar de ore necesar, pentru ca exista multe alte aspecte care nu ar putea fi cuprinse intr-o asemenea diagrama simplificata starea de sanatate, tipul de activitate.

Tu stii cel mai bine cate ore pe zi ar trebui sa dormi, evaluand cum te simti dupa un numar de ore de somn, mai multe sau mai putine. In general, se considera ca: Nou-nascutii luni ar trebui sa doarma intre ore; Sugarii luni : ore; Copiii mici ani : ore; Prescolarii ani : ore; Scolarii ani : ore; Adolescentii ani : ore; Tinerii ani : ore; Adultii ani : ore; Persoanele in varsta peste 65 de ani : ore.

Fiziologia somnului Starea de somn presupune iesirea din starea de veghe. Cand dormi, starea de constienta este inlocuita cu starea de inconstienta. Aceste doua stari, somn-veghe, alterneaza, iar trecerea dintr-o stare in alta si coordonarea lor se realizeaza prin procese cerebrale complexe. Oamenii au un ritm biologic, numit ritmul circadian, care este legat de prezenta luminii si intunericului, pe durata unei zile. Fiziologia somnului este insa mult mai complicata.

Stadiul 1 de somn REM Adormi usor si poti fi trezit de zgomote foarte mici. Ochii tai se misca incet, iar activitatea musculara incetineste. Poti experimenta mioclonii contractii musculare bruste, precedate uneori de o senzatie de cadere in gol. Stadiul 2 de somn REM In acest stadiu de somn, miscarile ochilor se opresc, inima bate mai lent, muschii se relaxeaza si scade temperatura.

Te pregatesti pentru somnul profund.

gelatină împotriva durerilor articulare

Stadiul 3 de somn REM Undele cerebrale sunt acum foarte lente, miscarile ochilor au incetat, la fel si spasmele musculare.

Este foarte greu sa te trezesti, dar daca totusi se intampla, esti ametit si dezorientat in primele minute. Stadiul 4 de somn NREM Creierul este activ in aceasta perioada pentru ca prelucreaza informatiile acumulate pe parcursul zilei. Tot in aceasta faza este stimulat sistemul imunitar, se fortifica muschii si oasele, se regenereaza tesuturile.

In aceasta etapa apar visele. Conform modelelor de somn, la adulti, un ciclu complet de somn dureaza intre minute. Primele cicluri de somn cuprind perioade scurte de somn REM si perioade mai lungi de somn profund, dupa care se inverseaza, perioadele lipsa somnului și dureri articulare somn REM cresc ca durata si se reduc cele de somn profund.

Modelele de somn difera si ele insa, de la individ la individ, in functie de factori precum: varsta; starea veghe-somn; ceasul intern; comportamentul dinainte de culcare existenta stresului, conditiile de somn, exercitiul fizic facut peste zi, tipul de alimentatie. Melatonina Probabil iti este cunoscut acest cuvant, melatonina este lipsa somnului și dureri articulare substanta care are legatura cu somnul.

Fibromialgia

Influenteaza reglarea somnului si este produsa de glanda pineala din revizuirea balsamului articulațiilor durerii. Lumina inhiba producerea ei, care este maxima la miezul noptii daca nu exista lumina exterioaraiar in a doua parte a noptii, productia de melatonina scade.

Pierderea noptilor deregleaza producția acestui hormon si este dat peste cap ritmul veghe-somn. Ca o regula generala, persoanele care sufera de insomnie ar trebui sa evite orice sursa de lumina le-ar putea perturba somnul. Daca retina capteaza lumina exterioara, productia de melatonina este afectata si prin urmare si somnul. Tipuri de cauzele lipsa somnului și dureri articulare articulației șoldului Literatura de specialitate evidentiaza mai multe tipuri de tulburari de somn: Insomnie primara Sunt cele mai frecvente disomniiau legatura cu initierea si mentinerea somnului si afecteaza cantitatea, calitatea si reglarea somnului.

Cei care sufera de astfel de tulburari de somn reusesc cu greu sa adoarma si sa se mentina adormiti pe parcursul noptii.

Dureri articulare, remedii si suplimente

In cazul lor, insomnia este perceputa ca un fel de excitatie fiziologica sau psihologica. Specific in cazul lor este ca pe masura ce fac mai multe eforturi pentru a adormi, cu atat sunt mai frustrati atunci cand constata ca nu reusesc.

artroza la genunchi ce este

Insomnie care are legatura cu alta tulburare mentala Este o perturbare a somnului care este cauzata de o alta tulburare anxietate sau tulburare afectiva. Insomnie provocata de contuzie a genunchiului afectiune Este vorba de efecte fiziologice directe ale unei alte afectiuni asupra sistemului somn-veghe. Insomnie provocata de un medicament Tulburarea de somn se poate instala si daca incepi un tratament cu un medicament nou, sau daca nu mai folosesti un lipsa somnului și dureri articulare, dupa ce l-ai folosit vreme indelungata.

Exista si o clasificare mai simpla a insomniei: Insomnie accidentala Insomnia accidentala este acel tip de insomnie care se instaleaza accidental, in urma unei anumite conjuncturi sau a unei situatii psihologice, fiziologice.

Lipsa somnului și dureri articulare cronica Insomnia cronica este tulburarea de somn care se manifesta intr-o perioada mai lunga de timp, iar cauzele cele mai frecvente ale acestui tip de insomnie sunt: anxietatea; depresia. Cauzele lipsei de somn Cauzele insomniei sunt variate si pot avea legatura cu varsta prea inaintata sau prea tanara sau conditiile fiziologice existente sarcina, diverse afectiuni.

băi de picioare pentru dureri articulare

Iata care sunt cele mai frecvente cauze ale insomniei: Tulburarile de ritm circadian: zboruri lungi cu avionul, schimbarea locului de munca si lipsa somnului și dureri articulare programului turele sunt un factor care tulbura somnul si ritmul circadianaltitudine ridicată, zgomot ambiental, temperaturi prea scazute sau prea ridicate din camera in care dormi.

Tulburari emotionale sau psihice: depresie, anxietate. Diverse afectiuni: dureri cronice; angina pectorala, boli digestive, boli pulmonare, astm, apnee, boli autoimune, boli degenerative, atac cerebral. Dereglări hormonale: mecanisme foarte complicate și cu efecte nebănuite. Medicatie: unele substante medicamentoase pot induce insomnie corticosteroizii, antidepresivele sunt printre cele mai frecvente. Stresul: perioadele cu stres amplificat cresc șansele de insomnie.

Consumul de alcool: scade sansa unui somn odihnitor. Tipul de alimentatie: in general, alimentatia nesanatoasa, o cina consistenta sau dimpotriva, prea frugala, senzația de foame pot deregla somnul. Folosirea inainte de culcare a computerelor, telefoanelor, tabletelor inhiba producerea de melatonina. Efectele insomniei asupra organismului In linii mari, insomnia poate duce la: Hipertensiune arteriala; Cresterea nivelurilor de hormoni de stres; Tulburari cognitive sau procese cognitive deficitare; Instalarea anxietatii sau, in cazuri mai grave, a depresiei; Dezvoltarea bolilor cardiovasculare risc crescut de infarct miocardic sau atac cerebral.

artrita umflarea țesuturilor moi a articulației

Iata care sunt efectele lipsei de somn asupra organismului: Slabirea sistemului imunitar Daca nu vei dormi suficient, sistemul tau imunitar va fi in mod cert afectat. Fara un somn adecvat, organismul tau nu va avea suficient timp la dispozitie pentru a-si mentine sistemul imunitar in stare buna in timp organismul tau nu va mai indeplini functii precum: repararea celulelor deteriorate, sau protectia impotriva virusilor sau va declansa raspunsuri autoimune nejustificate alergii.

Risc crescut de infectii In cazul reducerii orelor de somn, primele afectate vor fi celulele T de aparare. Aceste celule actioneaza direct asupra patogenilor intruzivi. Numarul acestor celule scade atunci cand somnul nu este suficient.

Dureri articulare din lipsa somnului

De asemenea, in lipsa somnului va creste lipsa somnului și dureri articulare mult numarul celulelor inflamatorii citochine. Asemenea procese pot creste riscul de dezvoltare a racelilor. Regenerare incetinita Nu numai ca lipsa somnului creste riscul de raceala sau gripa, dar regenerarea in urma acestor boli va fi mai dificila si va dura mai mult.

Ce este artroza degetelor și cum să tratezi

Dezvoltarea de alergii si astm raspunsuri autoimune S-ar parea ca in lipsa somnului creste numarul de celule imunitare B, celule care sunt raspunzatoare cu declansarea reactiilor de aparare inclusiv crearea anticorpilor. Efecte asupra capacitatii de concentrare si memoriei Orice activitate mentala este afectata atunci cand nu ai dormit suficient. Lipsa somnului are impact asupra functiei creierului, in special asupra memoriei. De asemenea, inveti mai greu si uiti mai usor.

In timpul somnului profund, activitatea cerebrala care are legatura cu memoria este mai intensa. In urma cercetarilor facute, s-a concluzionat ca informatiile invatate sunt stocate si sedimentate in creier.

Intreruperile in timpul ciclurilor de somn poate fi o sursa importanta lipsa somnului și dureri articulare ceea ce priveste degradarea cognitiva si aparitia unor boli neuro-vegetative precum Alzheimer. Afecteaza psihicul și emoțiilor Orice episod insomniacal duce la instalarea iritabilitatii si la cresterea sanselor de instalare a anxietatii si a depresiei. De asemenea, lipsa somnului scade capacitatea de munca, eficienta si productivitatea, iar reactiile organismului incetinesc. Organismul dezvolta reactivitatea emotionala dezvolta atacuri de panica, agresivitate, furie necontrolata.

Cel mai grav este ca se poate dezvolta un comportament impulsiv suicid, paranoia. Lipsa somnului și dureri articulare riscul de infarct Incidenta cazurilor de infarct creste in cazul persoanelor care dorm mai putin de 6 ore pe noapte.

De asemenea, lipsa de somn provoaca hipertensiune arteriala. Creste nivelul glucozei din sange Lipsa somnului creste nivelul de stres, ceea ce duce la cresterea nivelului de cortizon din organism. In acest fel, riscul de diabet creste. Efectele negative asupra organismului contribuie la nu numai la cresterea riscului de diabet, dar si la declansarea bolilor de inima, a accidentelor vasculare si a infectiilor.

Modifica apetitul Lipsa somnului afecteaza echilibrul hormonilor care ne dau senzatia de foame grelina si de satietate leptina. Ideea este ca daca dormi mai putin, organismul tau va secreta mai multa grelina si care sunt unguentele pentru durere în articulații inhiba producerea de leptina, prin urmare vei manca mai mult.

Acest lucru se intampla si pentru ca organismului tau ii lipseste energia, iar singurul mod in care isi poate face rost de un surplus de energie este hrana.

Artrita reumatoida: cum o recunoastem din timp

Daca nu dormi suficient, vei avea senzatia de foame mai des si vei manca mai mult decat ai, de fapt, nevoie. In timpul somnului, organismul tau produce un hormon care are rolul de a reimprospata si repara celulele. Daca nu dormi suficient, productia de colagen scade, iar acest lucru va afecta elasticitatea si fermitatea pielii.

boli articulare post-infecțioase

Oboseala ochilor Dupa o noapte de insomnie poti avea cearcane, sau albul ochilor se inroseste. Tratamentul pentru insomnie Tratamentele impotriva insomniei difera de la persoana la persoana. Sunt stabilite de medic, in functie de cauzele afectiunii. Pacientilor li se pot recomanda diverse terapii, antidepresive daca este instalata depresia sau anxiolitice in cazul anxietatii. De asemenea, medicii pot recomanda schimbarea stilului de viata a pacientului. Atunci cand nu este identificata o cauza pentru instalarea insomniei, pacientilor li se pot prescrie medicamente care sa-i ajute sa doarma.

Exista doua tipuri de tratamente in cazul insomniei: Tratament medicamentos Este foarte important sa stii ca medicamentele prescrise de medic somnifere in principal sunt doar o masura temporara. Insomnia trebuie tratata prin anularea cauzei care duce la instalarea ei. Somnifere Somniferele sunt medicamentele care fac dureri de genunchi severe cum să tratezi somnul.

Medicul tau ti le va recomanda numai daca: Insomnia ta este severa. Ca masura temporara, pentru a te ajuta sa dormi pe termen scurt.